V ústavnom zákone 99/2019 Z.z. je použité komplikované slovné spojenie „maximálny vek potrebný na vznik nároku na primerané hmotné zabezpečenie v starobe“. Odborníci sa snažia nás laickú verejnosť presvedčiť, že tento dlhý výraz je totožný s dôchodkovým stropom 64 rokov zadefinovaným v tomto zákone. V tom istom zákone je napísané, že ženy ktoré vychovali deti majú nárok na zníženie dôchodkového veku. Budem optimista a predpokladám že dôchodkový vek 64 rokov bude až v roku 2031. V mojich výpočtoch budem rok predtým predpokladať dôchodkový vek 63 rokov a 10 mesiacov, teda v roku 2030. Žena, ktorá sa narodila 10.3.1966, hoci vychovala 3 deti, bude mať nárok odísť do dôchodku 10.1.2030, lebo si nebude môcť uplatniť zníženie dôchodkového veku. Iná žena, ktorá sa narodila o rok neskôr 10.3.1967 a tiež vychovala 3 deti bude mať po znížení dôchodkového veku nárok odísť do dôchodku 10.9.2029, čiže skôr ako o rok staršia od nej. Z uvedeného vyplýva, že niekto nechce dopriať ženám, ktoré vychovali deti zníženie dôchodkového veku skôr ako bude pre bezdetné ženy odchod do dôchodku vo veku 64 rokov a zároveň vytvorí diskriminačný problém. Tak aký je spravodlivý význam slovného spojenia „maximálny vek potrebný na vznik nároku na primerané hmotné zabezpečenie v starobe“? Podľa mňa je to dôchodkový vek na príslušný kalendárny rok, ktorý ustanovuje Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR, v takom prípade spomínaná staršia žena by mala nárok odísť do dôchodku 10.9.2028 a takto ponímaný maximálny vek… by sa vzťahoval aj na ženy narodené v roku 1958 a neskôr. Potom by žena, ktorá sa narodila 10.3.1958 a vychovala 2 deti, mala mať nárok odísť do dôchodku 10.11.2019. Kto je to, ktorý nechce dať ženám s deťmi to čo je im sľúbené v ústavnom zákone 99/2019 Z.z.?
Odpoveď. Oligarchia za politickými stranami. ...
Celá debata | RSS tejto debaty